بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» صفر تا صد یک کاتالوگ استاندارد

1-همه چیز از رنگ ها شروع می شود.

در ابتدای کار کمی در رنگ ها غرق شوید. رنگ ها دنیای جالبی دارند و مهمترین عنصر هر عنصر گرافیکی است. برای گرفتن ایده می توانید از برند های خارجی که در زمینه کاری شما فعالیت دارند، ایده بگیرید. تناسب در رنگ و جنس خدمت یا محصول شما مهمترین بخش برای شروع کار است. به عنوان مثال، کاتالوگی که برای یک بوتیک لباس طراحی می شود باید زیبایی و ظرافت را با رنگ هایی همچون طلایی، نقره ای و یا سفید عاجی نشان دهد. این در حالیست که یک کاتالوگ مربوط به اسباب بازی باید از رنگ های زنده ای مثل آبی، زرد و … استفاده شود. البته این رنگ ها صرفا برای امکان ایجاد مقایسه و درک بهتر مفهوم ارائه شدند.

 

2-فونت (Typeface) ها را با هم ترکیب نکنید.

از یک یا دو خانواده فونت و با حالت های مختلف bold و یا italics استفاده کنید تا استایل های مختلف را با هارمونی مناسب و به زیبایی ایجاد کنید. به عنوان یک قانون کلی، بیشتر از دو تا سه فونت را با هم استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر از فونت های sans serif در پاراگراف ها استفاده کردید، از فونت های slab یا serif برای هدر (header) استفاده نمایید. در هر بخش از فونت های یکسان استفاده کنید. درانتخاب فونت ها دقت کنید که فونت مورد نظر شما همه ی ورژن ها را مثل Bold , Italic و … را داشته باشد. در غیر این صورت شما مجبور می شوید تا از فونت دیگری برای تیتر ها و … استفاده نمایید و کاتالوگ از حالت استاندارد خارج می شود.

 

3- عکس ها یا نان شب ؟!

اهمیت عکس های یک کاتالوگ، شاید به سختی در یک کلمه بگنجد. پیشنهاد می کنیم اگر عکس مناسب برای محصول خود ندارید، در اولین فرصت برای تهیه عکس های مناسب اقدام نمایید. در صورتی که شما محصولی ندارید و کسب و کار شما خدمات است، می توانید از سایت های ShutterStock و یا 123RF استفاده نمایید. کاتالوگ شما باید دارای تصاویر متناسب با متن به همراه نورپردازی و پس زمینه سازگار باشد. ما رزولیشن 300 dpi را به شما توصیه می کنیم. سعی کنید که عکسبرداری ها با کیفیت و حرفه ای باشد تا تصاویر محصولات شما بهتر ظاهر شود و دیتیل ها از دست نرود. به خاطر داشته باشید اگر تصاویر کاتالوگ شما بهتر از محصول یا سرویس شما باشد، در دراز مدت با بی اعتمادی مشتریانتان مواجه خواهید شد.

 

4- به جای محصولات در حال فروش، روی محصولات جدیدتان تاکید کنید.

سعی کنید محصولات جدیدتان را با کمک عکاسی بر پایه ی ویژگی خاص آن محصول که آن را از سایر نمونه های مشابه متمایز می سازد، در کاتالوگ خود بگنجانید. البته این موضوع بستگی به نوع کاتالوگ شما و نوع استفاده شما دارد. اما تجربه ثابت کرده است که محصولات جدید به خودی خود در کاتالوگ می توانند باعث ایجاد جذابیت در ذهن مشتریانتان شود. این نکته را در نظر داشته باشید که کاتالوگ شما به مرور زمان دست به دست می شود و شاید مشتری شما کاتالوگ شما را پس از 1 یا 2 ماه دریافت کند.

 

5- با هویت بصری برندتان سازگار باشد.

کاتالوگ فرصت مناسبی برای برندینگ (Branding) ایجاد می کند. مشتریان بایستی الگوهای مرتبط با کسب و کارتان را  در طراحی محصول، رنگ بندی و صفحه آرایی کاتالوگ تان تشخیص دهند. کاتالوگ عنصر استراتژیک برند شما است که به پشتوانه محتوای خود، برند شما را دست به دست می کند. پیشنهاد می کنیم مقاله برندینگ را مطالعه نمایید.

 

6- سازگاری اهمیت دارد، اما ممکن است خسته کننده شود.

با اضافه کردن صفحاتی منحصر به فرد حاوی مواردی همچون یک تصویر تمام صفحه یا محتوای مرتبط با کسب و کارتان (Stop Page) ، سعی کنید که تفکیک بندی مناسبی داشته باشید. درج یک تصویر تمام صفحه تا شده در وسط کاتالوگ (Centerfold)، می تواند به شما در رسیدن به این هدف کمک کند. در صورتی که صفحات شما مملو از متن است، با این کار رنگ و نور را به بیننده هدیه داده اید. در طراحی کاتالوگ خودخواه نباشید و خواننده را هم در نظر بگیرید !  در هر صورت سعی کنید که در این کار زیاده روی نکنید تا کاتالوگ شما تبدیل به یک البوم تصویر نشود.

منبع : artcenter.studio

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده